پتینه - آنتیک ورق طلا
هنر
هنر های دستی

لوازم مورد نیاز:
-ورق طلا
-چسب طلا
-ابر
-رنگ آنتی کینگ یا اکریلیک
-شابلون پلاستیکی
-شیشه مناسب
-کریستال سیرورنیک
1- ابتدا شیشه را کاملاً تمیز کنید، سپس با الکل تمام مواد زائد روی شیشه را پاک کنید. شابلون را روی شیشه بگذارید و با چسب کاغذی کاملاً ثابت کنید. توسط ابر، رنگ اکریلیک یا آنتی کینگ را بردارید و به صورت ضربه ای طرح مورد نظر را روی شیشه ایجاد کنید و بگذارید کاملاً خشک شود.
2- چسب ورق طلا را داخل ظرفی ریخته و ابر را کاملاً به چسب ورق طلا آغشته کرده و همه سطح ظرف را چسب بزنید. سپس بگذارید چسب خشک شده و کاملاًبی رنگ شود.

آنتیک ورق طلا

آنتیک ورق طلا

آنتیک ورق طلا

3- ورق طلا را به چند قطعه بزرگ با لبه های نامنظم تقسیم کنید و به صورت پراکنده روی سطح ظرف بچسبانید.
4- ابر دیگری را به رنگ آنتی کینگ یا اکریلیک آغشته کنید. اضافه رنگ را روی روزنامه یا بر روی ظرف رنگ بگیرید و به آرامی با حرکات منظم سطح شیشه را بسیار کمرنگ کنید بگذارید کاملاًخشک شود.
5- چون چسبندگی چسب ورق طلا همچنان باقی است مجدداً ورق طلا را به شکل نامنظم و به قطعات تقسیم کنید و در فواصل بچسبانید. دقت کنید ورق طلا کل سطح را پوشش ندهد و فقط قسمت هایی از شیشه را بپوشاند. چنانچه چسب ورق طلا چسبندگی لازم را نداشته باشد مجددا چسب ورق طلا بزنید. ابر را به رنگ آنتی کینگ یا اکریلیک آغشته کنید و اضافه رنگ را روی روزنامه بگیرید و به صورت ضربه های پررنگ تر از دفعه قبل سطح شیشه را رنگ کنید. بگذارید کاملاًخشک شود. این عمل را بارها تکرار کنید تا همه سطح شیشه را ورق طلا و رنگ بپوشاند. دقت کنید هر مرحله رنگ آمیزی تیره تر از مرحله قبل باشد تا تفاوت حجم رنگ روی شیشه کاملاًمشخص شود.

آنتیک ورق طلا

آنتیک ورق طلا

آنتیک ورق طلا

6- پس از پوشاندن کامل سطح شیشه توسط ورق طلا پشت زمینه کار را به صورت ضربه ای رنگ کنید تا کاملاً پوشش دهد. بگذارید کاملاًخشک شود.

آنتیک ورق طلا

7- در انتها پشت ظرف را چسب ورق طلا بزنید و کاملاًورق طلا بکشید تا کاملاًپوشش دهد. سپس ماده کریستال سیرورنیک را به عنوان ثابت کننده شیشه استفاده کنید تا قابل شستشو شود. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:, :: 7:42 :: توسط : jebril

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنر و آدرس choobsar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 125273
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2